noordoost Australië - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Bjorn en Doutzen Brekel - WaarBenJij.nu noordoost Australië - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Bjorn en Doutzen Brekel - WaarBenJij.nu

noordoost Australië

Blijf op de hoogte en volg Bjorn en Doutzen

12 Juli 2015 | Australië, Whitsunday Islands

En wat een prachtige dag vond karsten zijn verjaardag. Als hij 25 keer gezegd heeft dat het de mooiste verjaardag ooit was, dan zit ik aan de safe side..
Het was een geweldige afsluiting va ons bezoek aan een land dat alleen te beschrijven is als gestructureerd, geregeld en anders.. voor de rest zullen jullie toch een vlucht moeten boeken om te ervaren wat Hoe en waarom:)

Na een prima en korte nacht naar cairns s morgens de camper opgehaald. Bij mooi weer een prima ding.. nu maar hopen dat het niet veel gaat regenen.. dan kan hij aan de .. Zeer kleine kant zijn:)

Direct na het ophalen twee uur naar boven gereden naar cape Tribulation. Hier komt het regenwoud met de zee samen..prachtig.
De vier dagen hier waren vooral bijkomen van Japan nagenieten hiervan en in de vakantiemodus komen .. wat is het hier prachtig.

eenmaal in vakantiemodus terug richting cairns om toch het great barrier reef mee te pakken. Wij hebben gekozen voor een tour naar een eiland zodat de boys niet alleen maar op de boot hoefden te blijven .
Een uitstekende keuze, want met het zien van schildpadden en een pijlstraatrog was snorkelen voldoende!
Ook de jongens konden de schildpadden zien, want deze werden vanuit de boot met glazen bodem gespot.

Na cairns zijn we naar paronella park gegaan. Hier staat een prachtig vervallen huis in het regenwoud. Het leek een beetje op een kleinschalig angkor watt.

Na twee langere reisdagen nu bij de whitsunday eilanden waar we morgen in een vliegtuig overheen gaan vliegen !

Daarna richting fraser island.
Hopelijk lukt het om zo wat foto's toe te voegen. Kan nu helaas alleen maar foto's via de telefoon toevoegen. Gaat snel op zoek naar een ' echte' computer.

Tot over een week weer!:)

• 13 Juli 2015 - 08:47

Meloentjes:

Jippie! Jullie eerste 'Australië-verslag' is gelukt! We zijn benieuwd naar de foto's van jullie vliegtuigvlucht! Liefs W,D en O

• 13 Juli 2015 - 14:02

Janine:

Leuk hoor. Gaaf om weer terug te denken aan the great barrier reef. Geniet ervan. Het is zo voorbij, maar dan is het wel fijn elkaar weer te zien. Kus

• 13 Juli 2015 - 15:51

Tineke:

Hoi Doutzen en mannen!
    Graag foto van de camper! ik ben benieuwd hoe klein die is... haha 2 van die lange mensen met 2 kids....En wat geweldig dat jullie ook echt schildpadden gezien hebben. Ik zag vorig jaar bij een Grieks eiland 1 seconde een schildpad en dat vond ik al geweldig... Hoe is het rijden met zo'n camper? Rijden ze trouwens links of rechts in Australie?
    Fantastisch wat jullie allemaal doen. Hoe reageren de kinderen op het leven met elkaar in zo'n camper? Die willen nooit meer naar huis.....Tot het volgende verslag! ik kijk er nu al naar uit!
    Dikke kus, Tineke

• 15 Juli 2015 - 12:46

Cees:

Mooi om te lezen dat jullie genieten. Ik ben tzt heel erg benieuwd naar de Japan foto's, kijken of we ergens dezelfde dingen hebben gezien. (niet uploaden, ik zie ze wel tzt in Nederland)

Veel plezier en geniet van deze geweldige ervaring!

Groeten,
    Cees

• 15 Juli 2015 - 12:50

Cees:

kleine aanvulling... Ja een aantal bekende plaatjes in Kyoto. Leuk! Ik ga meteen even weer mijn foto's bekijken.

• 25 Juli 2015 - 12:23

Aaf:

joehoeeeee!!
    Eindelijk deze site gevonden (ja ja vet traag, maar dat is mijn computer ook).
    Wat een stoere familie zijn jullie. De twee kleine jonges genieten, dat zie je wel op de fotos!
    En fijn om te zien/horen dat jullie nu ook in de vakantie modus zitten!!
    Ik ben ook zo benieuwd naar de fotos van de camper!!!!!

Ik tink oan dei! Wer t we op de wrald ek binne...
    dikke tuut.

• 27 Juli 2015 - 09:22

Westermannetjes:

Wat een avontuur! Heerlijk dat het zo goed uitpakt en jullie het met elkaar goed weten in te schatten. Marijn vond de foto van de rog fantastisch, had hij graag een maand geleden willen gebruiken voor zijn spreekbeurt!!!!
    Vandaag is het vooral regen, maar wij verwachten weer zon op de volgende verjaardag. Fijn dat we jullie zonnige verhalen kunnen lezen. Kus van ons allemaal!